29 Nisan 2015 Çarşamba

Mütemadiyen erteliyorum.

Erteleme uzmanı oldum çıktım. Bugünün işini bugün halletmemek için elimden geleni yapıyorum. Tembelim, üşengecim evet inkar edemem. Ama yapmam gerekenlerin ötesinde yapmak istediklerimin elimi kolumu bağlamasına ne demeli? Wells'in 'görünmez adam'ı masanın köşesinden bana göz kırparken, oturup parazit ezberlemek zorunda olmak benim imtihanım sanırım. Sonra da ne parazit ezberliyorum ne de oturup kitabı bitiriyorum; ağrıdan çatlayan bir başla geçip blog yazıyorum. Yarın ezberlerim, yarın okurum, yarın yaşarım ve yarına her ne kaldıysa.



Yalnızca kendime gönderdiğim bir sitem olarak kalmasın bu yazı. Aklımı çelen kitaptan da bahsedeyim.
Görünmez Adam ilk yüz sayfa boyunca elimde süründükten sonra son yüz sayfada gözümde zirveleri oynuyor resmen. Görünmezliği keşfeden bir bilim adamının, keşfini ve varlığını herkesten gizleyerek çıktığı macerasında, diğer insanların 'farklı' olana karşı duyduğu düşmanlıkla yüzleşmesini anlatıyor kitap. En azından şimdilik... 

Kitabı okurken çok düşündüm. Geri dönüşümsüz şekilde görünmez olmak nasıl olurdu? Siz bile kendinizi göremiyorsunuz ve yaptığınız büyük keşif sonuçta size ucubelikle itham edilmekten başka hiçbir şey getirmiyor.
Sanırım böyle bir şey keşfedecek olsam, bütün araştırmalarımı yakıp hayatıma kaldığım yerden devam ederdim...Siz ne düşünüyorsunuz?

23 yorum:

  1. eyni fikirdəyəm yəginki. Kitabın yazarı kimdir? oxumaq istədim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın yazarı H.G. Wells. Okursan eğer umarım beğenirsin :)

      Sil
  2. Zamanında millet deli gibi ÖSS çalışırken oturup Sanskritçe öğrenmeye çalışan biri olarak diyorum ki, yalnız değilsin :)

    Parazitleri öğrenmenin gerçekten üstünde çalıştığın şey için yararlı olduğuna kendini ikna edebiliyorsan sorun yok, eninde sonunda öğrenirsin onu, çok da mesele değil o. İllaki de masaya yok 90 derece dik otur, yok kitabı burnundan 30 cm. uzakta tut, ışığı 45 derece sağından alarak oku diye bilimsel ders çalışma ortamını temin ederek öğrenmek şart değil. Ben de bölümümün en hayati bilgilerini derste değil en olmadık, ihtimal verilmedik zamanlarda öğrendim. Aradan yıllar geçti millet okuduğunu unuttu gitti, ben neredeyse sayfasına varıncaya kadar hatırlayabiliyorum şimdi onları :D

    Bu arada, hiç bilimsel çalışmalara, deneylere ihtiyacım yok, ben zaten görünmezim (Kahır Mod: Autostart) :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı olup olmadığını sorgulamadan zorunluluk sonucu çalışıyorum bu da benim en büyük hatam galiba :( Bence ben de yıllar sonra o okuduğunu unutangillerden olacağım :)

      Görünmezliğin o boyutuna girersek çıkamayız yahu kahır mod ki ne mod :D

      Sil
    2. Balıkların dilini yiye yiye zamanla dilin yerine geçen Cymothoidae'yi düşün, arıların incecik bellerini kemirip kemirip çıt diye kesiveren Varroa'yı düşün, karıncaların beyinlerini ele geçirip onları zombiye dönüştüren Cordyceps'i düşün ve sonra "ya bunlar bizim başımıza gelseydi ne yapardık" diye sor kendi kendine... Bırak parazitleri, bak şuraya yazıyorum, bu motivasyonla Samanyolundaki 100.000.000 yıldız adını bile ezberlersin :)) Öğrendiğim en tıbbi tanım olan "beta laktamaz inhibitörlü antibakteriyel"i tek seferde okuyabilmek için günlerimi verdim ama bak neredeyse 20 yıldır hiç unutmadım.

      Tripanazomigambiyetsizler ise apayrı bir konu :D

      Sil
    3. Gambiyetsizler:))) ne güldüm ya :D evet ben bu motivasyonla samanyolu yıldızlarına girişiyorum şimdi :) bahsettiğin parazitleri duymamıştım iyi ki bizde yok yahu :S bi parazit giriyor vampir oluyorsun düşünsene. Bundan çok iyi bilim kurgu malzemesi çıkar bu arada :)

      Sil
  3. "Aaa, beni yazmış" dedim başlar başlamaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilim demek :) Halimizi arz edebildiysem ne mutlu bi de çözüm önerebilseydim aslında :)

      Sil
  4. Enteresan bir kitapmış. Bilim adamları sanatçılar üretken insanlar hassas ruhlar her zaman ucube olarak görülmüyor mu bu toplumda zaten... Artık övünülecek bir tarafımız da kalmadı. Ben görünmezliği keşfetsem diye düşündüm, hemen vazgeçtim sonra. Sanırım senin gibi yapardım demek oluyor bu. Yok sayar devam ederdim hayatıma. Bazı insanlar sadece kendi içinde kocaman bir dünyadır. Kimse kimseyi anlayamaz. Yani tam olarak anlayamaz. Menfaat, hırs, çıkar, açgözlülük bunlar hep var maalesef. Neyse saçmaladım cevaptan kaçmak için:))) Kitap ilgimi çekti ama. İnşallah alıp okuma fırsatım olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de benim kafadansın; keşfettiklerimizden korkuyor muyuz acaba cesaretimiz mi yok?

      Enteresan bir kitap. Diğer yanda adamın kendi bencillikleri de var ama insanların yanlış tutumları onu uç noktalara sürüklüyor. Bilim kurgu seviyorsan kaçırma derim :)

      Sil
  5. ertelemekten nefret ederim her zxaman.. ama hiç bir zaman bu duzensizliğime çare bulmuş değilim. ilginç bir kitapmış.. bir anda ilgi odağı olmaya başardı senin sayende..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de nefret ediyorum ama işin kötü yanı yapmaktan vazgeçmiyorum :(
      :) okursanız umarım beğenirsiniz bu arada. Ben de vesile olmuş olurum.

      Sil
  6. Ben de senin gibiyim :(( Sana erteleme bile diyecek yüzüm yok :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asrın hastalığı mı desek buna :(

      Sil
  7. Ben görünmez olmak istemezzdim kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap bitmek üzere ve diyebilirim ki ben de kesinlikle istemezdim :) hiç aklıma gelmeyen zorlukları var yahu. Mesela yediğin yemek, giydiğin kıyafet görünür olduğu için seni ele verebiliyor :S

      Sil
    2. Havada uçan ısırılmış lahmacunlar, başsız t-shirt, kendi kendine adım atan ayakkabılar. Oh mon dieu!!!

      Sil
    3. Aynen arkadaş o iş zor iş :)

      Sil
  8. Görünmezlik çok fena olur düşünsene herkes istismar eder, cinayetler işlenir, kimse ispat edemez , felaket bir şey bu umarım hiçbir zaman icat edilmez. Rahmetli babam bugünün işini yarına bırakma derdi :))) ama bilirim bazen zor olur...e senin de bölümün zor Allah kolaylık versin:)

    not: Bu arada iki, üç kez yorum yazarken ne oldu bilmiyorum, bunun dışındaki yorumlarım yarım kaldı ama geldiyse silersin bir zahmet çünkü bitmemişti cümlenin ortasında ya ben bir tuşa yanlışlıkla bastım ..neyse bilemiyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük kıyamet olurdu bence de :)) çok teşekkür ederim, temenni için de. Yorumda bir sıkıntı yok sanırım bir tane görünüyor bende :)

      Sil
  9. Ben de buraya yazmayı erteliyorum sürekli... Şekilde görüldüğü gibi :) O yüzden ucundan hafif yakalıyor beni bu yazın yine. Seni okuyup okuyup sonra geri çıkıyorum bende napayım :) İyi geliyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada sırada kızıyorum sana ne yalan söyleyeyim, yazmaya devam et istiyorum. Umarım doğru zaman geldiğinde yeniden başlarsın. Bekliyorum daima :)

      Sil
  10. Valla bende kendime kızmıyor değilim :) Bana bu kadar destek olman o kadar çok mutlu ediyor ki beni. Sanırım çok uzaklarda bir yerde beni anlayan biri var :) Yazmaya devam etmemi istemen ve beni beklemen beni duygulandırıyor gerçekten. Çok çok teşekkür ederim sana. Çok sağol

    YanıtlaSil